Buzzador

2011-02-22

Innan skeppet sjunker.

Nu har jag skaffat mig fyra referenser inför framtida jobbsökerier. Det känns bra. :) Idag har det varit en seg dag på jobbet utan något att göra så jag har passat på att kolla runt på arbetsförmedlingen, samt googlat med sökord som "jobba hos oss", till exempel. Det är väldigt tröttsamt arbete. Och ganska tröstlöst just nu, för jag hittar ingenting och tiden bara rinner iväg. Ingen vet när skeppet sjunker men alla vet att det kommer att sjunka. Men när? Regeringen säger att det kommer ske 2012, men vi märker ju redan nu en nedgång i produktionen av 35-millimetersfilm. Väldigt många trailers och en hel del långfilmer har blivit digitala och det märks för oss - vi har mindre att göra. Och klockan tickar. Min kära chef har till och med sagt till mig: Om du hittar något nytt jobb innan skeppet sjunker, så ta chansen.

Inga kommentarer: