Buzzador

2011-05-31

Har beställt en massa gött från LCHF-butiken! :)

Nu jävlar ska det äntligen bli fason på mina såser och bakverk! Jag har länge planerat att lägga in en stor beställning från LCHF-butiken och idag gjorde jag slag i saken.


Åååh, som jag har saknat smultronsmak på yoghurt och amarettosmak på kaffedrinkar!!!
Citerat från butiken:

"Dessa aromer är tillverkade av den riktiga råvaran, ingenting är kemiskt framställt. Aromerna innehåller glycerin som är vegetabiliskt och extraheras ur rapsolja. 
Aromerna är helt fria från kolhydrater, men de smakar sött pga glycerinet och bör därför användas med försiktighet av de som är sockerberoende. "

Ja, jag ska vara försiktig! :) Och en sån där matlåda med kylfunktion ("Frozzypack") har jag länge behövt, kan jag säga! Fatta att slippa slokande oststavar i väskan! :) Hmm, och "Sötrix" är deras eget namn på Sukrin, inga konstigheter där. Redix är ett kolhydratfritt redningsmedel gjort på växtfibrer... Buljongen innehåller inget socker, inget mononatriumglutamat och de poängterar även att jästextraktet är glutamatfritt (brukar annars vara en dold glutamatkälla). Jag kan ha buljong i maten igen! Hoppas bara magen tål den lilla mängden jäst, men det är bara att experimentera. Jag köpte två förpackningar eftersom jag ska laga massor av lajvgryta i sommar. Och choklad med 100% kakao!! Haja! :) I love this shop!!

Inga kommentarer: