Buzzador

2011-04-11

Ett foto i timmen - söndag 10 april 2011

Dags för EFIT igen! Den här gången blev det andra dagen av Friskis & Svettis "VIP-dagar" (föreläsningar, workshops och träning för funktionärerna), samt en skön slappdag som behövdes. Första VIP-dagen innebar för mig 75 minuter "Flex", 75 minuter "Dans Fuego", två workshops och en fest med liveband och dans. Så jag var lite trött i kroppen igår, kan man säga. Fick byta ett träningspass mot en föreläsning...

Hur som helst, här kommer gårdagen i bilder:

 08:00 Laddar inför dagen med ägg- och baconfrukost. Lite kaffe med grädde satt fint också. Var lite trött efter gårdagen och hade helst bara sovit vidare ett tag, men jag hade ju bokat in mig på en föreläsning 09:00.

 09:00 Dagens första föreläsning; "Vi ses i gymmet". Det var en intressant genomgång av hur gymtrenderna har sett ut historiskt och hur Friskis & Svettis har förhållit sig till gymmande, från 1970-talet och framåt. Där visades också en hysteriskt kul video, som jag måste se till att hitta på Youtube.

 10:00 "Vi ses i gymmet" håller på att avrundas och knytas ihop.

 11:00 Är på föreläsningen "Rocket Science eller Hokus-Pokus" med Jan Gunnarsson, vars företagsidé handlar om att lära företag att få sina kunder att känna sig välkomna. Bjöd på många skratt, jag tror inte jag varit på en så kul föreläsning på länge. Rekommenderas!

 12:00 Föreläsningen håller på att avrundas. Här en liten genomgång av vad man ska försöka jobba med för att slippa få "grå dagar".

 13:00 En kaffe i solen efter lunch. Mmm, första vårsolen!

 14:00 Dagens sista workshop; "Se mig, hör mig, berör mig". Vi pratade mycket om olika slags möten med människor och hur de påverkar oss. Bland annat...

 15:00 Ah, hemma hos Bengt igen! Jag funderade på om jag skulle åka till mig eller till Bengt (som inte var hemma), men hans lägenhet låg närmast och jag ville utnyttja soltimmarna maximalt. Förbereder mig här för att dricka kaffe och läsa en bok i solen på den nybyggda balkongen.

 16:00 Jag läser fortfarande i "American Gods". Den är så bra, så jag kan inte sluta...!

17:30 Valde mellan denna eller en bild klockan 17:00 på mig, fortfarande läsandes. Jag åt lite rester till middag, medan jag fortsatte läsa. 

 18:30 Läser fortfarande. Neil Gaiman skriver så suggestivt så idag har jag läst 100 sidor...!

 20:00 Somnade i soffan och vaknade omkring åtta, då jag passade på att knäppa bilden. "Lill-Bengt" fick vara med på tuppluren också. :)

 21:00 Har tagit en dusch och startar upp Bengts dator för att kolla Facebook och mina små spel (Farmville och Cityville).


22:00 (Prick!) Får ett sms från Bengt, som meddelar att hans rollspelsgrupp har packat ihop och börjar dra sig hemåt, åt sina respektive håll. Ja, vi är alltid så där tuttenuttiga. Hehe. :)

 23:00 Innan läggdags. Att försöka ta en allvarlig bild på Bengt är ungefär lika lätt som att...äh, jag hade roligt, det är huvudsaken. :) Kunde inte välja bara en bild, så det blev ett collage. ;)


8 kommentarer:

Mirakel sa...

Takk for titten.

Jeanett sa...

Så deilig med vårsol! Jeg glemte å svare deg om glutenfrie knekkebrød sist. jeg har desverre ikke den originale oppskriften lenger,men jeg har laget dem så mange ganger at jeg vet ca hvor mye jeg skal ha av hver ting ut fra øyesyn. Men det du kan gjøre er å søke på f.eks hjemmelagde knekkebrød på google,også er det bare å bytte ut evt ingredienser som inneholder gluten med glutenfrie alternativer (glutenfritt mel,havregryn osv.) De er kjempe gode,og ikke minst veldig sunne siden de inneholder blant annet mye frø:)

Ha en fin dag!

Anna sa...

Hej!

Inne och kikar på din dag. Verkar ha varit en intensiv dag. Men solsken hade du! Och det är ju det viktiagste! :D

// Anna

Liselott sa...

Vilken skön dag! sitta o solen med en god bok och vänta på kärestan...

Annika sa...

kikar in på din efit, mastig frukost
själv dricker jag bara ett glas juice, men det blir knäckemackor 2 timmar senare

Eva sa...

Har tittat på dina härliga bilder!

/Eva

Joakim sa...

Mmmm en förbannat god frukost :)

MiMiTa sa...

Herlig med søte ord og meldinger, slik er jeg og mannen også:)

Ha en flott torsdag videre:)