Buzzador

2011-02-17

Ett foto i timmen - onsdag 16 februari 2011

Mitt första försök till EFIT - Ett Foto I Timmen. Här följer ett foto i timmen ur gårdagen, som var i stort sett en helt vanlig dag på jobbet, fast med lite umgänge med vänner som en bonus på kvällen. Enjoy! På lördag kör jag igen. :)

 07:00 Startar alltid dagen med frukost. Idag blev det
osaltad nötmix, pumpafrön och turkisk yoghurt. 

 08:00 Anländer till jobbet.
Drar igång datorerna på mitt rum. 

 09:00 Lagar en dålig skarv på 35-millimetersfilmen,
innan jag kan fortsätta jobba.

 10:00 Jobbar. Har här kommit ungefär fem minuter in i akt 4 av 5
på en dövkopia. Såna tar lång tid, eftersom jag gör textuppdelningen
själv och skriver av alla texter "från scratch" utifrån ett dialogmanus
(det som ligger på bordet). PS: Jag släckte monitorn, för ni får inte se
vad det är för film. ;)

 11:00 Händerna blir så torra av att jobba med film.
Smörjer in dem med fet handkräm.

 12:00 Brukar äta vid halv tolv. Idag blev det tio i, så vid tolvslaget
låg det här redan i min mage: Gräddig äggröra, minitomater och 
avokado. Kaffe med grädde efteråt.

13:00 Äntligen klar med akt 4. Puh!

 14:00 Eftertexterna rullar äntligen på akt 5, så jag passar på att 
kolla lite Facebook. Närmare bestämt Farmville. :)

 15:00 Har just fikat tredje koppen kaffe för dagen och hittar en
SMS-avisering från Bubbleroom. Mitt paket är framme! (Ja, jag 
beställde ändå, fast jag sa att jag inte skulle...  Hi hi, men jag har 
ju råd, så varför inte?)

 16:00 Nästan klar med motkollen av ovan nämnda film. Alltså, jag
dubbelkollar att alla texter jag satt in ligger rätt. Spolar här tillbaka
den akt som är kvar att titta på. Syns rörelsen alls?

 17:00 Promenad längs med Rörstrandsgatan efter att ha hoppat av
bussen vid Karlbergs station (den är omruttad just nu så den stannar
inte vid Sankt Eriksplan). Mycket snö är det...

 18:00 Middag med Mari på S:ta Clara i Gamla Stan. 
Grillad lax med sallad och citron-hollandaise. Och rött vin till.

 19:00 Fler vänner har anslutit och mer eller mindre ätit upp. 
Jag var sugen på Schweinshaxe, närmast i bild, men den var
tyvärr panerad. :(

 20:00 Carl-Fredrik och Mari. Vi har förflyttat oss till källaren.

 21:00 Mindre smickrande bild på tre vänner: Magnus, jag och Cibbe. 
Det ser ut som om jag har överkamning - vilken fest! ;)

 22:00 Tur med tunnelbanan när jag ska åka till Bengt och sova. 

23:00 Dags att sova.
Den här fina behån fick jag förresten av Bengt på Alla Hjärtans Dag. :)

2 kommentarer:

Viktoria sa...

Tjena sötnos!
Kul att du har hängt på. Trevligt att hänga med på din dag. Visst är det en kul grej det här med EFIT? :-)

Ha det så bra så hörs vi!
Kram Viktoria

Rebecka sa...

Ja, det är kul! Ska definitivt försöka igen på lördag. :)