Buzzador

2011-05-18

En vanlig sketen tisdag med inte helt optade foton

Ett Foto i Timmen - EFIT! Tisdag den 17 maj var det min namnsdag, påminde man mig. Jag "firade" genom att inte göra ett skit. Sådärja, här är min Rebecka-dag:

08:30. Upptäcker i kalendern att det är EFIT-dag. Sitter och plöjer upp vissnade kronärtskockor i Cityville.

09:30. Har jobbat lite med det sista på en film. Startar JoinF för att göra laserfiler av det hela.

10:30. Glömde fota, för jag hängde med chefen in till Solna centrum för lite shopping. Hittade dock ett par svarta "fin-shorts" och så var det underklädesrea. Jag som inte skulle shoppa något... :]

11:30 Käkade lunch; resterna från fredagens 1-årsdagsfirande med Bengt. Här är vitaminerna jag alltid tar.

12:30. Det finns ingenting att göra. Tråååkigt! Jag satt så här i några timmar och letade jobb,
bland annat. Så det blev inga bilder för 13:30 och 14:30, för de skulle sett likadana ut...

15:30. Har mejlat lite...

16:30. Har stängt lokalen och äter en portion saltade och rostade jordnötter, för att ladda inför träningen.
Inte guds bästa mellanmål, men vid tidpunkten för mellanmålsjakten på Pressbyrån för ett par veckor sedan (ja, jag äter inte så ofta ur påsen), så var det det enda jag kunde hitta som funkade någorlunda för mig.

17:30. Spinningpass på Friskis & Svettis på Sveavägen. Hade egentligen tänkt
att gå på Dans klockan 18:00, men kom så pass tidigt så jag spinnade istället.
Lappen säger "Bas", vilket antyder "lätt", men jag tog i för kung och fosterland...!


18:30. När jag skulle gå till bussen öppnade sig himlen över Sveavägen...

19:30. Maten blev precis klar. Mmmm. Min favoritsnabbmat: Tre ägg som får steka i smör och rejält med hårdost iblandat i ägget. Så får det steka tills osten blir lite gyllenbrun och knaprig. Plus lite tomater.


20:30. Efter lite fejsbookande så kastade jag mig på soffan och tittade på ett avsnitt av Bones.
Behövde verkligen ta en kväll och bara göra INGENTING. Väldigt skönt, faktiskt...!

21:30. Skymningen sänker sig utanför mitt fönster och detta får bli sista bilden för denna gång. 
Jag kröp till sängs ungefär en halvtimme efter att denna bild togs.

5 kommentarer:

Liselott sa...

Smart tips på smarrigt och snabbt mellanmål! Det låter kanon!Här har vi snart gräs att köra, så jag hinner inte med någon majs i syberworld...hm, fniss!!Undrar vad du har för pyssel?

Annika sa...

kikar in på din EFITdag

Sirpa sa...

Ser att du fick regn på din efit-dag också ;-)

Anni sa...

Är det möjligen LCHF som gäller hos dig? Hoppas att du hittar något jobb snart, det är så tröstlöst att bara leta och leta!

Lotta sa...

Grattis i efterskott! Roligt med dina EFIT-dagar...