Buzzador

2011-03-28

Utbildnings- och kalaslördag i bilder

 09-tiden: Äter frukost hemma. Det blev resterna av LCHF-våfflorna
från fredagen med smör och ost, en kopp kaffe med grädde och så
en vitamintablett. 

 10-tiden: Skriver ett brev till min brevkompis Dara i USA.
Jag hann skriva klart och posta det innan jag for
till Friskis & Svettis, hurra!

 11-tiden: En deco har torkat klart, så jag lägger den i ut-lådan.

12-tiden: Väskan snart färdigpackad. Där ryms träningskläder,
festkläder till Bengts kalas och ombyte till måndagens jobb. 

13-tiden: Anlände till Friskis & Svettis Karolinska Instiutet 
för att delta i Kvalitetsdagen och lära mig hjärt- och lungräddning
samt stand-in-jympa. Jag hade föranmält att jag ville ha ett LCHF-
alternativ till den matiga lunchmackan men den detaljen hade försvunnit,
så det blev en halv påse valnötter och två koppar kaffe istället.

14-17:30 Befann jag mig alltså här inne. Det blev inte så mycket fotande
eftersom jag var glatt upptagen med utbildning. En av de andra tog 
foton med sin mobil, så jag får uppdatera med ett par bilder från HLR
när jag får hennes mejl.

17:30: Har just avslutat inlärningen av stand-in-jympan, vilket tog
cirka 75 minuter. Mycket svett och skratt! :)

 18:30: Gör middag lite snabbt hemma hos Bengt, innan
hans födelsedagskalas. Äggröra med créme fraiche och bacon.

 20-tiden: Kalaset har kommit igång. Temat är "Så har din mamma aldrig sett dig".
Jag antog att mamma aldrig sett mig som sjöman. Fast nu har hon ju det, genom bloggen.
Detta är Mari och jag, visst är vi tjusiga? ;)

 21-tiden: Hittade en till sjöman! Skepp ohoj! :)

 22-tiden: Sjöbusen Thomas kidnappar Mari, som så klart ser till att inte spilla vinet.

23-tiden: Jag tror det här får bli sista bilden, innan alla börjar bli lite lagom runda under fötterna. Hepp! 
Förresten, Daniel där till höger är ju duktig och dricker bara alkoholfritt. :)

2 kommentarer:

Annika sa...

hej, kikar in på din EFIT dag, kul tema på festen, och så var du på kurs där jag jobbar :-)på KI alltså

lillamoren sa...

hei takk for din kommentar hos meg!
Så bra dag med sunn mat og trening! Og du var skikkelig stilig i din matros dress:-)