Buzzador

2011-03-10

En inte helt vanlig onsdag i foton!

Här är ännu en EFIT-dag! En inte så vanlig onsdag, eftersom jag för en gångs skull struntar i både träning och umgänge och bara  går direkt hem från jobbet för att scrappa. Så här är den, min onsdag 9 mars 2011 i foton:


07:30 - Väntar på buss 70 vid Odenplan, efter att ha tagit buss 4 hit.
70:an kom strax efteratt jag knäppte bilden. Hade sovit hemma
hos Bengt, så då åker jag alltid den här vägen.

08:30 - Min första kopp kaffe för dagen, på jobbets morgonfikarast.

09:30 - Dagens första jobb kom precis in, så jag har laddat på det
i körbordet. Ska bara läsa in översättningen i spottingdatorn först.

10:30 - Jobbar fortfarande med första akten. Det är en bökig
översättning, så det blir lite extra pyssel med textuppdelningen.
Har hunnit cirka 13 minuter in, alltså 1287 fot och 10 bildrutor.

11:30 - Äter lunch. Idag blev det mat som Bengt lagat: 
Stekt kryddig kyckling med ostchips och gurka. Nam-nam!

12:30 - Jobbar med akt 2. Försöker dela upp några texter lite bättre.
På bilden ser ni ljudlampan, som får arbeta flitigt...

13:30 - Hjälper min chef att kontrollköra två akter (de sitter ihop 
i en stor "kaka"), för att kolla så att texterna blivit tvättade ordentligt.
På bilden ser ni "testgumman", som ligger i början av varje akt. 
Man kan använda testgumman till att ställa in skärpa och sånt på.

14:30 - Dagens andra kopp kaffe. Idag blev det lite vardagslyx
med Bengts goda ostchips till. :)

15:30 - Har hunnit 127 texter in i akt 3. Siffran 775 är det totala
av de resterande akterna, inklusive det jag betat av redan.

16:30 - Hemåt! På väg till bussen passerar jag Solna kyrkogård.

17:30 - Sitter hemma och scrappar. Det var sjukt längesedan 
jag hade en hel kväll med bara pyssel. Mys! Detta är en deco med
gargoyle-tema som jag gör till en tjej i en decogrupp på Facebook.

18:30 - Scrappar vidare på ny deco. Den här hade redan ett tema
som jag skulle följa; "Sexy Vampires". ;)

19:30 - Har precis lagt dagens pyssel på tork. Glitterlimmet
och smyckeslimmet (för paljetter) måste torka helst 24 timmar.

20:30 - Har bytt om till nånting bekvämare ;)
och lagt mig på soffan med en bok och en kopp te.

21:30 - Har tagit en dusch och ska snart gå och lägga mig.
Är jättetrött! Så detta får bli sista bilden...






2 kommentarer:

Sirpa sa...

Verkar vara ett intressant jobb du har även om jag inte direkt fattade vad allt du skrev går ut på...;-) Tack för titten i alla fall!

Rebecka sa...

Ja, vi är inte många som har det jobbet heller. Typ två i hela landet. Men det är kul! Synd att branschen ska läggas ned och bli digital, bara...