Buzzador

2009-10-04

Synth, Häckner och hemmapyssel

Helgen var så här dårå:

Fredag - afterwork på Sjätte Tunnan med Maria. Jättetrevligt! Bra musik, perfekt liten hörna att sitta i och bra service. Enda som var synd var att de bara hade ett glas var av rosévinet, sedan fick vi hålla oss till vitt. Avslutades med lite dans nere i valven under Tinitus Clubnight och sedan hem och steka lite ägg. :)

Lördag - Träningsvärk efter fredagens jympa och dans, men det var bara att rulla ur sängen vid 13-snåret, steka bacon och göra kaffe. Skönt att sitta och läsa tidningen lääänge innan det var dags att göra sig i ordning för att gå på Carl-Einar Häckners varieté på Orionteatern. Gick med Helena, Irena och Maria - käkade indiskt innan. Mmm, gott, men mitt var så starkt så näsan sprang i blod. Oops! Showen sedan var jättebra. Jag skrattade och fnissade så jag blev alldeles hes. Försökte ta lite bilder, men det gick inget vidare. Herr Häckner fladdrade omkring så förskräckligt på scen.


Söndag - Soft hemmadag. Lade faktiskt upp mina kostymbyxor från Orsay (det var väl ändå på tiden!). De blev kanske liiite för korta istället, men hellre det än att jag går och trampar sönder dem. Försökte sedan komma igång med andra saker, men det gick sådär. Började på ett brev, men fick ont i handen så jag började laga mat och diska istället. Levergryta med tomat, dijon och kokosmjölk blev det. Sedan hade jag ingen ork att göra nåt mer så jag väntade in att Jakob skulle komma hem och glodde lite på TV (Sista avsnittet av Mannen under trappan, bland annat). Och nu är det läggdags.

Jo förresten, jag har nu bokat biljetter till att åka till Skövde den 24/10 och den 7/11. Jakob hänger med ner den 7/11, när mamma fyller år. Vid båda tillfällena är avfärd på lördagen, eftersom det funkade bäst så.

God natt!

Inga kommentarer: